سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

در نامه محمد کشتی آرای آمده است: "باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخهای مختلف توسط رسانه ها و دستگاههای ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخهای رسمی کشور هستند."

در این نامه می خوانیم: در حال حاضر شرکتهای ارسال کننده پیام نرخ و دستگاههای اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخهای طلا و سکه براین اساس خواهد بود.

در پایان این نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید."

ذره بین اقتصادی اول نیوز: با این تصمیم جدید بانک مرکزی، رونق دوباره به بازار سکه و طلا بازخواهد گشت و این احتمال وجود دارد که سکه از قیمت‌های فعلی به کمتر از ۱ میلیون تومان برسد. حتی با اجرای درست این تصمیم می شود امیدوار بود قیمت هر گرم طلا از ۱۲۸ هزار تومان فعلی به حول حوش ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

اما نکته ای که نباید آن را فراموش کرد این است که مبادا با توجه پایین آمدن قیمت طلا، عده ای سودجو اقدام به قاچاق آن به خارج گشور کنند.
***

فروش قسطی خودرو ارزان‌تر از بازار!
بررسی صفحات آگهی برخی روزنامه‌های کشور از بازگشت دوباره لیزینگ خودرو به این صفحات حکایت دارد؛ فروش قسطی خودروهایی که بعضا ارزان‌تر از بازار هم هستند.
هنوز ایام پایانی سال فرا نرسیده و بازار خودرو حال و هوای نوروزی به خود نگرفته، اما گویا امسال تب و تاب خرید و فروش خودرو از مدتها پیش از دو ماه پایانی سال آغاز شده و همین موضوع، پای شرکتهای لیزینگ خودرو را به آگهی‌های روزنامه باز کرده است.

بر این اساس، بررسی آگهی‌های تبلیغاتی در برخی از روزنامه‌ها نشانگر این است که شرکت‌های لیزینگ گاه قیمت خودروها را بالاتر و گاه هم پایین تر از حد معمول بازار عنوان می‌کنند که این عرضه پایین تر از بازار آن هم در شرایط فعلی بسیار جای تعجب دارد!

هم اکنون بررسی برخی از آگهی‌های لیزینگ خودرو نشانگر این است که برای خرید یک خودروی پراید اس.ایکس یا اس.ال باید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت و ۴۸ قسط ۱۸۰ هزار تومانی پرداخت کرد که در نهایت کل قیمت یک خودروی پراید معادل ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ در حالی که هم اکنون قیمت خرید نقدی این خودرو در بازار حدود ۱۳.۵ میلیون تومان است.

ذره بین اقتصادی اول نیوز: البته برخی مواقع پیش می آید که این آگهی ها تنها جنبه تبلیغاتی داشته اند و مخاطب بعد از رفتن به دفتر لیزینگ خودرو و با انجام مراحل ابتدایی و میانی تشکیل پرونده متوجه می شود که چندین هزینه برایش وجود دارد و حتی قیمت تمام شده برایش بالاتر از قیمت بازار در می آید!

***
قیمت روغن‌موتور خودروها حداقل ۵۰ درصد گران می‌شود
همزمان با افزایش بیش از ۸۰ درصدی بهای خوراک پالایشگاه‌های روغن‌سازی و محاسبه قیمت خوراک این صنایع با دلار مبادلاتی، فعالان این صنعت نفتی از احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت انواع روغن‌موتور خودروهای سبک و سنگین در بازار خبر می‌دهند.

ذره بین اقتصادی اول نیوز: همین روزهاست که وقتی سوار تاکسی می شوی و به بهانه بالا رفتن روغن موتور بشنوی کرایه ها شونصد درصد دیگر هم بالاتر رفته است!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 10 دی 1391برچسب:سکه زیر ۱ میلیون تومان و هر گرم طلا ۱۰۰هزار تومان؟!, توسط سیبادو